Enflasyon Oranı Yüksek Arkadaşlık: Friendflation
Günümüz dünyasında yeni bir enflasyon türedi… Ancak bu krizin vurduğu yer ne marketler ne pazarlar ne de kira fiyatları; hedefi direk arkadaşlık. Halbuki bir kahvenin 40 yıl hatırı vardı.
Ekonomik anlamda dünyanın ve ülkemizin durumu malum… Sıkıntılı zamanlardan geçiliyor. Yaşanan bu süreç, elbette yaşam alanımızdaki pek çok şeyi etkiledi ancak; son günlerde ortaya çıkan yeni bir terim bizlere işin gıda, konut, gelir vs. gibi kısımlarla sınırlı kalmadığını gösteriyor.
Söz konusu mevzunun adı “friendflation”. İngilizce arkadaşlık ve enflasyon kelimelerinin birleşimi. Birbirinden farklı ülkelerde kendini gösteren bu akım anlayacağınız üzere global bir konu. Tabii ülkemize dönecek olursak, etkilerini fazlasıyla hissettiğimiz bir sosyalleşme sorunsalı. Öncelikle bir şeyleri yapabilmek eskiye göre çok daha maliyetli, bu da halihazırda eskilden sıklıkla tercih ettiğimiz aktiviteleri daha da zor ve bütçeli hale getirdi. Dolayısıyla bir aylık periyotlarda bile herhangi bir arkadaş organizasyonuna katılıyorsak, seçim yapmak zorunda kalıyoruz.
Trend Kutlamalar ve Görünme İsteği
Bir diğer mesele ise eğlence ya da arkadaş buluşmalarının, özellikle dijital platformlardaki popüler konseptlerden etkilenmesi… Daha görünür olma güdüsüyle maliyetli ortamları ya da mekanları seçmek veya örneğin görece daha mütevazi ama eğlenceli bir doğum günü kutlamasının, bütçeyi zorlayan bir şölene dönüşmesi bu akımı besleyen dinamiklerden bazıları. Davete icabet etme baskısı ise kişileri zorlayan bir diğer sıkıntı. “Şimdi katılmazsam olmaz, acaba ayıp olur mu, bu ay buna ayıracak bütçem de yok ne bahane uydurabilirim?” gibi iç konuşmalar çoğumuza yabancı gelmiyordur sanırım… Etkinlik sahipleri, organizasyonun içeriği ile bağlantılı olarak, olası “katılamama” durumunu anlayışla karşılamalı aslında. Ancak belli ki bu karara karşılık trip yeme olasılığı da yükseldi. Burada yapılması sağlıklı olan, dürüst bir şekilde mevcut durumu samimiyetle paylaşmak çünkü arkadaşlıkta bunlar mevzu bile olmamalıdır. Bize öğretilen bir kahvenin 40 yılı hatırı olduğuydu. Şimdi belli ki dostluk “lüks” oldu.
Neslihan Perker
Benzer Haberler
Piyasanın Nabzı: Borsa Endeksleri Hakkında Bilmeniz Gerekenler
Borsa da Kazanmak İçin Uygulanacak Stratejiler
Kruvaziyer Turizminde Türkiye Ana Liman Olma Yolunda
Enflasyon Oranı Yüksek Arkadaşlık: Friendflation
KKTC’den İş Dünyasına Davet: “Geleceğinizi Akdeniz’de Kurun”
Kredi Kartı Faizlerinde İndirim: Şirketler ve Ekonomi İçin Ne Anlama Geliyor?
Ev Kadınından Girişimciye: Herkes için Ücretsiz Finans Eğitimi
Gözle Görülmeyen Servet: Zaman Yönetimi ve Karar Alma Sanatı