CEO’ların Yeni Rotası: Sürdürülebilir Büyüme ve Dijital Dönüşüm
Türkiye’de üst düzey yöneticiler, ekonomik belirsizlikler ve küresel rekabet ortamında sürdürülebilir büyüme, operasyonel verimlilik ve dijitalleşmeyi stratejik öncelik haline getiriyor. Özellikle üretken yapay zeka, yeşil dönüşüm ve çok kanallı iş modelleri, CEO’ların karar alma süreçlerinde belirleyici rol oynuyor.
Yapay zekanın baş döndüren hızı, dijital deneyimde kusursuzluk arayışları ve hem küresel hem de yerel ekonomideki belirsizlikler, liderlerin ajandasında üst sıralarda yer aldı.
Capital ve PwC Türkiye’nin son araştırmalarına göre, CEO’ların %78’i dijitalleşmeyi sadece bir teknoloji yatırımı değil, aynı zamanda kültürel bir dönüşüm olarak görüyor. Bu dönüşüm, müşteri deneyimini iyileştirmekten tedarik zinciri optimizasyonuna kadar geniş bir yelpazede etkisini gösteriyor.
Yenilenmeye Giden Yol
Devam eden belirsizliğe ve istikrarsız risk ortamına rağmen CEO’lar büyüme konusunda kendilerinden emin ve iyimser bir tablo çizerken amaçlarına ilişkin güçlü bağlılıklarını koruyor ve büyümeyi sağlamanın yollarını arıyorlar.
Aynı zamanda sürdürülebilirlik, sadece çevresel değil, ekonomik ve toplumsal boyutlarıyla da ele alınıyor. Girişimcilik ekosisteminden sanayiye kadar pek çok sektörde, karbon ayak izini azaltan uygulamalar ve döngüsel ekonomi modelleri yaygınlaşıyor.
Sürdürülebilirliği güçlendirmek için iş birlikleri yapılıyor
İklim değişikliği konusunda ilerleme kaydedilmesi için hem şirketlerin hem de hükümetlerin aksiyon alması gerekecek gibi gözüküyor. Bu bağlamda küresel CEO’ların yüzde 30’u ve Türkiye’deki CEO’ların yüzde 68’i gelirlerinin yüzde 10’undan fazlasını daha sürdürülebilir bir geleceğe yatırım için kullanmayı planladığını belirtiyor.
Uzmanlar, Türkiye’deki CEO’ların artık “büyüme” kavramını yeniden tanımladığını belirtiyor: Daha az kaynakla daha fazla değer üretmek, teknolojiyi insan odaklı kullanmak ve toplumsal faydayı iş stratejilerine entegre etmek…
Zehra KILIÇ
Benzer Haberler
Atıktan Enerjiye: Türkiye’de Biyogaz Projeleri Yükselişte
CEO’ların Yeni Rotası: Sürdürülebilir Büyüme ve Dijital Dönüşüm
Turizmde Yeni Trend: Sürdürülebilir Cruise Deneyimi